. . . . . . . "14784604" . . "20158949" . . . . "Animuccia, Giovanni" . "\u0414\u0436\u043E\u0432\u0430\u043D\u043D\u0438 \u0410\u043D\u0438\u043C\u0443\u0447\u0447\u0430 (\u0438\u0442\u0430\u043B. Giovanni Animuccia; \u043E\u043A.1520, \u0424\u043B\u043E\u0440\u0435\u043D\u0446\u0438\u044F \u2014 20.03.1571, \u0420\u0438\u043C) \u2014 \u0438\u0442\u0430\u043B\u044C\u044F\u043D\u0441\u043A\u0438\u0439 \u043A\u043E\u043C\u043F\u043E\u0437\u0438\u0442\u043E\u0440 \u044D\u043F\u043E\u0445\u0438 \u0412\u043E\u0437\u0440\u043E\u0436\u0434\u0435\u043D\u0438\u044F \u0438 \u0431\u044B\u043B \u0432\u043E\u0432\u043B\u0435\u0447\u0435\u043D \u0432 \u0441\u0435\u0440\u0434\u0446\u0435 \u043B\u0438\u0442\u0443\u0440\u0433\u0438\u0447\u0435\u0441\u043A\u043E\u0439 \u043C\u0443\u0437\u044B\u043A\u0430\u043B\u044C\u043D\u043E\u0439 \u0436\u0438\u0437\u043D\u0438 \u0420\u0438\u043C\u0430, \u0438 \u043E\u0434\u0438\u043D \u0438\u0437 \u0441\u0430\u043C\u044B\u0445 \u0432\u0430\u0436\u043D\u044B\u0445 \u0441\u043E\u0432\u0440\u0435\u043C\u0435\u043D\u043D\u0438\u043A\u043E\u0432 \u0414\u0436\u043E\u0432\u0430\u043D\u043D\u0438 \u041F\u044C\u0435\u0440\u043B\u0443\u0438\u0434\u0436\u0438 \u041F\u0430\u043B\u0435\u0441\u0442\u0440\u0438\u043D\u044B \u0438 \u0435\u0433\u043E \u0442\u043E\u0432\u0430\u0440\u0438\u0449 \u043F\u043E \u0437\u0430\u043D\u044F\u0442\u0438\u044F\u043C \u0432 \u0441\u0442\u0440\u043E\u0433\u043E\u0439 \u0448\u043A\u043E\u043B\u0435 \u043A\u043E\u043C\u043F\u043E\u0437\u0438\u0442\u043E\u0440\u0430 \u0413\u0443\u0434\u0438\u043C\u0435\u043B\u044F."@ru . . "1514"^^ . . "Giovanni Animuccia (ur. oko\u0142o 1514 r. we Florencji, zm. 25 marca 1571 r. w Rzymie) \u2013 w\u0142oski kompozytor. Od 1555 by\u0142 kapelmistrzem Bazyliki \u015Bw. Piotra na Watykanie. Jego styl muzyczny charakteryzuje si\u0119 homofoni\u0105, sylabiczno\u015Bci\u0105, deklamacyjno\u015Bci\u0105 i prostym rytmem. Tw\u00F3rczo\u015B\u0107: \n* wielog\u0142osowe Laudi spirituali \n* madryga\u0142y 3-6 g\u0142. \n* msze 4-6 g\u0142. \n* motety 5 g\u0142. \n* magnifikaty"@pl . "Animuccia, Giovanni (1514?-1571)" . "Animuccia" . "Giovanni Animuccia (Floren\u00E7a, ca. 1520 \u2013 Roma, ca. 20 de mar\u00E7o de 1571) foi um compositor italiano da Renascen\u00E7a e esteve envolvido no cora\u00E7\u00E3o da vida musical lit\u00FArgica de Roma, e um dos mais importantes contempor\u00E2neos de Giovanni Pierluigi da Palestrina. Como primeiro mestre de capela do Orat\u00F3rio de S\u00E3o Filipe Neri e magister cantorum da Cappella Giulia, comp\u00F4s m\u00FAsicas no pr\u00F3prio centro da Igreja Cat\u00F3lica Romana, durante as reformas turbulentas da Contrarreforma e participou dos novos movimentos que come\u00E7aram a florescer em torno do meio do s\u00E9culo. Sua m\u00FAsica reflete essas mudan\u00E7as."@pt . . "Giovanni Animuccia, n\u00E9 vers 1520 \u00E0 Florence et mort \u00E0 Rome vers le 20 mars 1571, est un compositeur italien de la Renaissance."@fr . "Giovanni Animuccia (* um 1514 in Florenz; \u2020 25. M\u00E4rz 1571 in Rom) war ein italienischer Kirchenmusik-Komponist."@de . "Giovanni Animuccia (c.\u20091500 \u2013 c.\u200920 March 1571) was an Italian composer of the Renaissance who was involved in the heart of Rome\u2019s liturgical musical life. He was one of Giovanni Pierluigi da Palestrina's most important predecessors and possibly his mentor. As maestro di capella of St Philip Neri's Oratory and the Capella Giulia at St Peter's, he was composing music at the very center of the Roman Catholic Church, during the turbulent reforms of the Counter-Reformation and as part of the new movements that began to flourish around the middle of the century. His music reflects these changes."@en . "male"@en . "Giovanni Animuccia" . . "Giovanni" . "Giovanni Animuccia (Florencia, c. 1514 - Roma, 20 de marzo de 1571) fue un compositor italiano. Entre sus composiciones m\u00E1s destacadas se encuentran varias misas y madrigales. Fue alumno de Claude Goudimel. A petici\u00F3n de San Felipe Neri, compuso una serie de Laudi, o himnos de alabanza, para ser cantados despu\u00E9s del serm\u00F3n, lo que le ha dado una accidental importancia en la historia musical. Sus obras dieron lugar, con la ruptura de las escuelas de composici\u00F3n del siglo XVI, a los inicios del oratorio. San Felipe Neri le ten\u00EDa tanto aprecio y admiraci\u00F3n, que una vez declar\u00F3 haber visto ascender su alma hacia los cielos. En 1555 Animuccia fue maestro de capilla en la Bas\u00EDlica de San Pedro del Vaticano, oficio que mantuvo hasta su muerte en 1571. Su sucesor en el puesto fue Palestrina, quien"@es . "Giovanni Animuccia" . . "1571"^^ . . .