About: Ernesto Nazareth     Goto   Sponge   Distinct   Permalink

An Entity of Type : ecrm:E21_Person, within Data Space : data.doremus.org associated with source document(s)

Ernesto Júlio de Nazareth (March 20, 1863 – February 5, 1934) was a Brazilian composer and pianist, especially noted for his creative Maxixe and Choro compositions. Influenced by African rhythms and many musical styles like the Lundu and the Choro, he never fully accepted this influence, refusing to give popular names to his compositions. A musician of classical training, he classified his music as "Brazilian tangos", since the Argentine tango and polka dances were considered fashionable at the time. His piano repertoire is now part of the teaching programs of both classical and popular styles, as Nazareth once served at the boundary between these two worlds.

AttributesValues
type
label
  • Ernesto Nazareth
  • Ernesto Nazareth
  • Ernesto Nazareth
  • Ernesto Nazareth
  • Ernesto Nazareth
comment
  • Ernesto Júlio Nazareth (ur. 20 marca 1863 w Rio de Janeiro, zm. 4 lutego 1934 w Jacarepaguá, Rio de Janeiro) – brazylijski kompozytor i pianista, znany z kompozycji tang. Opublikował pierwszą kompozycję w czternastym roku życia. Nazareth skomponował osiemdziesiąt osiem tang. W sumie znane są 212 kompozycji. (pl)
  • Ernesto Júlio Nazareth (* 20. März 1863 in Rio de Janeiro; † 4. Februar 1934 in Jacarepaguá, Rio de Janeiro) war ein brasilianischer Komponist und Pianist. Er war besonders bekannt für seine Choros bzw. Brasilianischen Tangos (Tangos brasileiros) und kammermusikalischen Mazurkas. Heitor Villa-Lobos nannte ihn „die wahre Verkörperung der brasilianischen Seele“. Ernesto Nazareth hat 88 Tangos, 41 Walzer und 28 Polkas geschrieben, daneben noch einzelne Kompositionen aus anderen Genres - insgesamt 212 Kompositionen, fast alle für Klavier. (de)
  • Ernesto Júlio de Nazareth (March 20, 1863 – February 5, 1934) was a Brazilian composer and pianist, especially noted for his creative Maxixe and Choro compositions. Influenced by African rhythms and many musical styles like the Lundu and the Choro, he never fully accepted this influence, refusing to give popular names to his compositions. A musician of classical training, he classified his music as "Brazilian tangos", since the Argentine tango and polka dances were considered fashionable at the time. His piano repertoire is now part of the teaching programs of both classical and popular styles, as Nazareth once served at the boundary between these two worlds. (en)
  • Ernesto Júlio de Nazareth (Rio de Janeiro, 20 de março de 1863 — 1º de fevereiro de 1934) foi um pianista e compositor brasileiro, considerado um dos grandes nomes do Tango Brasileiro, atualmente (desde a década de 20 do século XX) considerado um subgênero do choro. É o patrono da cadeira de número 28 da Academia Brasileira de Música. (pt)
  • Ernesto Júlio de Nazareth (Río de Janeiro, 20 de marzo de 1863 - Jacarepaguá, 4 de febrero de 1934) fue un compositor y pianista brasileño. Considerado uno de los grandes nombres del choro, “el Scott Joplin de Brasil”, el carioca que creó y fijó el “tango brasilero” y otros géneros musicales en el Río de su tiempo. Combinaba diversas influencias, no solo brasileñas sino también de la música académica de Europa, África y hasta ragtime. Muchas de sus composiciones se siguen ejecutando regularmente en la actualidad. Los cariocas le decían “Nazaré”. (es)
  • Ernesto NazarethFichier:Ernestonazareth2.jpg Ernesto Nazareth est un pianiste et compositeur brésilien, né à Rio de Janeiro le 20 mars 1863 et mort par noyade dans une forêt proche de Jacarepaguá vers le 8 février 1934. Influencé par les rythmes africains, les styles Lundu et Choro, il compose de nombreuses œuvres en refusant de leur donner des noms populaires rejetant l'idée de cette influence. Il décrit lui-même sa musique comme du « tango brésilien ». (fr)
  • エルネスト・ジュリオ・ナザレー (Ernesto Júlio Nazareth (またはNazaré とも), 1863年3月20日 - 1934年2月4日)は、ブラジルのピアニスト・作曲家。 一生をリオ・デ・ジャネイロで過ごした。「ブラジル風タンゴ」やショーロなど、国内の民族音楽に影響されたピアノ曲を量産した。そのような作曲姿勢から、しばしば「ブラジルのショパン」と呼ばれている。ピアノ以外の音楽教育は学ばなかったため、残された作品はサロン小品と声楽曲ばかりであり、管弦楽曲や室内楽・カンタータやオラトリオのような分野の大作はなく、作曲技法も必ずしも洗練されていない。しかしながら、民衆音楽の影響のもとに切り開いた独自の素朴な詩境は、のちにヴィラ=ロボスから、「ブラジルの魂」と称賛された。 長年ナザレーは、映画館オデオン座の待合室でピアニストとして働き、ここで最も有名な作品の一つ『オデオン』を作曲した。外国から数少ない音楽家がブラジルを訪問した際、オデオン座のナザレーの演奏を見学したといわれる。 1920年代初頭には、音楽ショップにピアニストとして雇われる。顧客が購入する際に持ち寄ってきた楽譜を見ながら、演奏し、客の要望に沿うかどうかを確認して見せるのが任務だった。客の中に、ナザレー作品の楽譜を手ずから弾こうとする者がいると、止めさせて、解釈が誤っていると苦情を言うのが常だったらしい。 (ja)
sameAs
prov:wasDerivedFrom
dbpprop:deathPlace
schema:birthDate
prov:wasAttributedTo
P100 died in
prov:wasGeneratedBy
schema:deathDate
dbpprop:birthPlace
P98 was born
foaf:name
  • Ernesto Nazareth
  • Ernesto Nazareth
  • Ernesto Nazareth
  • Ernesto Nazareth
  • Ernesto Nazareth
  • Ernesto Nazare
foaf:depiction
  • http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/Ernestonazareth2.jpg
Identifier
  • 137736
dc:identifier
  • 13897878
  • 20101978
foaf:firstName
  • Ernesto
  • Ernesto
  • Ernesto
  • Ernesto
  • Ernesto
P131 is identified by
  • Nazareth, Ernesto (1863-1934)
  • Nazareth, Ernesto (1863-1934)
  • Nazareth, Ernesto (1863-1934)
  • Nazareth, Ernesto (1863-1934)
  • Nazareth, Ernesto
schema:birthPlace
foaf:isPrimaryTopicOf
schema:deathPlace
foaf:surname
  • Nazareth
  • Nazareth
  • Nazareth
  • Nazareth
  • Nazareth
  • Nazare
is P14 carried out by of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Aug 04 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Aug 4 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-musl), Single-Server Edition (126 GB total memory, 7 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software